Kasvojoogasta apua jännityksiin

Oletko jo kuullut kasvojoogasta? Ei se mitää, en minäkään. Ennen kuin sain käsiini Daniel Collinsin kirjoittaman Kasvojooga-kirjan. Kirja lupaa ”hehkua iholle kiinteyttävien harjoitusten avulla”. Itse en ole (vielä) ikuisen nuorekkaan ulkonäön hampaat irvessä tavoittelija, joten päätin lähestyä kirjan tarjoamia mahdollisuuksia omista tarpeistani käsin.

*Kasvojooga-kirja saatu yhteistyössä Viisas elämä-kustantamon kanssa. Kirjoitus sisältää mainoslinkin. Linkki merkitty *-merkillä.

Collins kertoo kirjassaan kuvien kera erilaisista kasvoharjoituksista, joiden avulla voi näyttää hehkeämmältä ja terveemmältä, erilaisia ihonhoitovinkkejä sekä elämäntapavinkkejä. Collins kertoo oman tarinansa kasvojoogan kehittämisestä ja ihmisten hyvistä kokemuksista kasvojoogan harjoittamisesta.

Näin hyödyt kasvojoogasta:

  • Sileämpi ja kiinteämpi iho
  • kohottuneet lihakset
  • täyteläisempi iho
  • Vähemmän juonteita ja ryppyjä
  • Vähemmän turvotusta ja tummia silmänalusia
  • Energisempi ulkonäkö
  • Vähemmän kasvojännitystä
  • Parempi ihonväri
  • Vähemmän silmiin kohdistuvaa jännitystä
  • Vähemmän jännitystä ja kipuja kasvoissa, päässä, niskassa ja hartioissa
  • Parempi tietoinen läsnäolo
  • Kokonaisvaltaisempi hyvä olo

Tunnistatko kireyksiä?

Jokaisella meistä on enemmän tai vähemmän kireyksiä ja jännitystä kasvojen ja hartioiden aluella, josta emme välttämättä ole edes tietoisia. Kun pysähtyy tunnustelemaan kasvojen jännityksiään esimerkiksi tietokoneen näytön edessä, huomaa helposti silmien alueen jännittämisen, keskittyneen ilmeen jossa huulia mutristetaan ja leukoja jännitetään yhteen. Öinen hampaiden narskuttelu vaivaa monia, tiedostamatta tai tiedostaen ja mieliala ja stressi vaikuttavat huomamatta kasvojen lihaksiin erilaisen kireyksin. On siis melko helppo ymmärtää ja huomata, että kasvojen alueen lihaksistokin kaipaa huoltoa, harjoituksia ja rentoutusta, vaikka pelkkä ryppyjen ehkäisy ei riittäisi motivoimaan harjoituksiin.

Jokainen on kokeillut hieroa ohimoitaan jännityksen helpottomiseksi. Kun rentoutat kielesi, huomaat leuan alueen lihasten jännitykset, kauas horisonttiin katsoessasi huomaat silmien lihasten pinnistelevän lähityöskentelyssä tuntikaupalla joka päivä. Stressaantunut mieli tekee pystyrypyt kulmakarvojen väliin ja uurteet vahvistuvat jokaisen kireän työviikon jälkeen. Jostain edellä mainitusta taitaa olla kokemusta sinullakin?

5 min/ päivä

Collins kertoo, että kasvojooga harjoituksiin riittää päivässä vain 5 minuuttia. Kirja sisältää ehdottomasti arkeen siirrettäviä vinkkejä, aihealueelta, joka kovin helposti unohtuu. Suosittelen valitsemaan itselle muutaman mieluisimman harjoituksen ja tekemään vaikkapa sängyssä yöunille käydessä. Kasvojooga liikkeet toimivat hyvin myös tietoisuus- ja rentoutumisharjoituksena, jotka voi yhdistää vaikkapa omaan iltarutiiniin hyvän unen houkuttelemiseksi.

Kasvojooga- kirjan voit hankkia omaksi Adlibriksestä *TÄMÄN LINKIN kautta.

Viisas elämä-kustantamon kirjalähettiläänä esittelen blogissani uuden kirjan kerran kuukaudessa.

Pystyt kyllä

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *